top of page
Keresés
  • Szerző képeHorváth Márton

Croissant-ba csomagolt kedvesség – mosolyt csalt az arcokra a Széchenyi-egyetem hallgatója

Frissítve: 2022. febr. 17.

„Ölelj meg valakit!”, „Küldj virágokat egy ismeretlennek!”, „Köszöntsd kedvesen a portást!” ilyen és ehhez hasonló üzeneteket helyezett el egy-egy croissant társaságában péntek reggel a kollégium portája elé Anas Hawari nemzetközi hallgató a Széchenyi István Egyetemen. Aki vett a süteményekből, nemcsak jóízű falatokkal, hanem egy-egy szívderítő „feladattal” is gazdagodott, melynek teljesítésével jobb kedvre deríthetett másokat, némi derűt csempészve ezzel a szürke hétköznapokba.


Az elhúzódó járványügyi helyzet sokak számára jelent nehézséget, köztük az otthonuktól, szeretteiktől távol tanuló nemzetközi hallgatóknak is. Egyikük akciót szervezett „A kedvesség soha nem megy ki a divatból” fantázianévvel azért, hogy minél több arcra csaljon mosolyt.

A süteményeket az Abrakadabra Pékség biztosította, kedvezményes áron. Az akció teljes költségét az ötletgazda vállalta.


„Gyakran elfelejtünk kedvesek lenni egymással, holott szerintem a jelenlegi szituációban különösen fontos, hogy közösségként tudjunk erőt mutatni. Be vagyunk zárva ugyanarra a helyre régóta, mindenki belefásult már ebbe a helyzetbe. Ezen szerettem volna változtatni a gesztussal” – felelte érdeklődésünkre Anas Hawari, amikor a motivációjáról kérdeztük.

„Muszlimként megtanultam, hogy meg kell köszönni Istennek minden jót, amit kaptunk a sorstól, legyen az az egészségünk, a családunk vagy bármi más. Csak úgy tudjuk ezt meghálálni, ha mi is adunk valamit. Ennek kézenfekvő útja a jótékonyság illetve az adakozás. Azt hiszem, ezt fontos észben tartanunk” – hangsúlyozta a hallgató.

Anas Hawari, a Széchenyi István Egyetem marketing mesterszakos hallgatója. (Fotó: Horváth Márton)


Pénteken reggel tehát egy croissant-okkal teli asztal látványa fogadott mindenkit, aki elsétált a Multifunkciós Kollégium K1 portája előtt. A süteményekbe kis üzeneteket tűzdelt az ötletgazda, azzal az instrukcióval, hogy kövessék a leírtakat, ezáltal jobb kedvre derítve embertársaikat. A kedvességek listája az általánosságoktól („bocsáss meg valakinek”) a nagyon is konkrét, hallgatókat érintő esetekig („etesd meg a kollégium macskáit”) terjedt, és egészen pontosan ötven különböző „utasítást” számlált.


Mint Anas mondta, a közösségi oldalakra feltöltött fotók alapján sikeres volt az akció – a legjobb posztokat gyűjti is a szervező, amelyekből úgy tervezi, később meg is oszt néhányat. Ezzel együtt a legfontosabb számára, hogy mindenkihez eljuttassa: a kedvesség nem kerül semmibe, mégis sokat jelent. „Minden pillanat jó alkalom arra, hogy odaadóan, szívből forduljunk embertársainkhoz – azaz mi legyünk a croissant-ok más reggelijében. Ne csak egyszer, hanem minden nap” – fogalmazott Anas.

bottom of page